Saturday 22 March 2014

Zunar Lacurkan Kerjaya Kartunis



tuuuiHHHH ambo ludoh mangkok babi ni dululah !!

Kerjaya yang satu ketika dulunya tidak ada sapa pun pandang..akhirnya Kartunis Lat, antara pelukis kartun yang mampu membuka mata Rakyat Malaysia bahawa kerjaya ini juga mampu menghulurkan sumbangan dalam proses membina negara.

Hasil karya Lat yang popular, Aku Budak Kampung..bukan sekadar humor semata..namun ada juga sinis yang membina..teguran kepada institusi keluarga hinggalah sinisnya kepada pucuk pimpinan negara. Namun bukan sebarang sinis..sinis berisi..nasihat berguna untuk seluruh peringkat umur..akhirnya negara iktiraf sumbangan beliau..dan beliau d anugerahkan pangkat Datuk.

Lat juga tidak terkecuali dari sinis politik..namun hasil karya beliau menegur pemimpin politik tanpa ada rasa terhina dan berunsur kebencian..jauh sekali memfitnah !!

Selepas itu kita lihat d Malaysia mula lahir kartunis-kartunis yang berbakat..ada yang humor dan ada yang politik..akhirnya mangkok babi ni muncul dengan gaya satira kartun yang khusus cari makan untuk menghina..mengata..lebih dasyat lagi melahirkan kebencian..

Dulu mangkok babi ni cari makan dengan elok je kalau tak silap dalam akhbar perdana..lepas tu aakj dengar dia kena tendang atau dia cuba nak berdikari sendiri..bajet banyak minta..namun tak dapat dan akhirnya beliau mula lepaskan geram menghentam Kerajaan BN dengan menyertai Pakatan Haram !

Kalau betul..maka itu saja nilai mangkok babi ni..memalukan..Kartunis Hanturaya !!

Kalau salah..hahahah aakj minta maaf..tuuuihHH !!

Samada betul atau tidak apa yang Aakj dengar..ni pesan aku pada Zunar..nak burukkan orang dengan hasil haram tu..jeling bini kita kat sebelah !!


Foto hiase

No comments:

Post a Comment